NowHow.nl

E-commerce marketing tips voor meer sales

e-commerce marketing

Wil jij ook meer sales genereren via je webshop? Dan heb ik tips voor je. In deze blog vind je tips voor goede e-commerce marketing. E-commerce marketing zorgt ervoor dat je online winkel goed of beter gaat lopen en dat jij de omzet haalt die je wilt zien. Het is een allround strategie met allerlei aspecten, voornamelijk om meer verkeer en meer conversie te genereren. Eerst analyseer je alles wat je kunt analyseren. Daaruit bedenk je een algehele strategie voor je e-commerce marketing. Als laatste wil ik nog ingaan op een conversiegerichte website.

Eerst analyseren

Voordat je begint met het bedenken van een e-commerce marketing strategie is het belangrijk om je website goed in kaart te brengen met analytics. Als je Google Analytics hebt gekoppeld aan je website, en met name de e-commerce tracking hebt aangezet, kun je kijken waar je nog kansen kunt pakken. Daarnaast zijn er nog andere tools die je kunt gebruiken om te onderzoeken of alles wel goed gaat. Je kunt bijvoorbeeld met heatmaps de activiteit op je website monitoren, of vinden welke zoekwoorden je concurrenten zoal gebruiken.

E-commerce marketing strategie bedenken

Zodra je alles in kaart hebt gebracht, kun je een e-commerce marketing strategie bedenken. Je kunt bijvoorbeeld je site helemaal optimaliseren zodat die perfect is, en daarna al je social media kanalen meer gaan gebruiken. Denk ook aan bijvoorbeeld e-mail campagnes zoals nieuwsbrieven. Creëer je eigen content voor je website, zoals het schrijven van blogs. E-commerce marketing beslaat zo ontzettend veel. Je kunt bijvoorbeeld ook als onderdeel van e-commerce marketing meer content plaatsen op je website dat door andere mensen is gemaakt, zoals gastblogs. Denk ook aan mobiele gebruikers, hoe ervaren die je website? Tegenwoordig doen steeds meer mensen hun online aankopen via hun mobiel of tablet.

Conversies

Het allerbelangrijkste van e-commerce marketing is natuurlijk conversies behalen. Hoe zorg je er nou voor dat bezoekers tot een aankoop over gaan? Een conversiegerichte site zorgt voor een sales funnel, waar bezoekers eerst breed hun interesses op de site kunnen ontdekken en daarna kunnen toespitsen op een aankoop. Het design van de website, de kleuren van de koop-knoppen, alles heeft een doel. Goede e-commerce marketing is het weten waar de hiaten liggen op het gebied van conversie. Zo kun je bijvoorbeeld powerwoorden gebruiken zoals ‘origineel’, ‘buitengewoon’ of ‘inspirerend’. Je kunt overigens hele artikelen online vinden over het onderwerp van powerwoorden, het werkt blijkbaar echt goed. Ook kun je inspelen op de emoties van mensen en personas gebruiken.

Mobiele versie afsluiten